­

Veel gestelde vragen

Hieronder staan de antwoorden op veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij of lukt het niet om een bestelling te plaatsen? Maak dan gebruik van het contactformulier of bel met 078 63 99 867. Meer weten over de Algemene Voorwaarden? Bekijk ze hier.

Koopt u ook kaarten in?
Ik heb speciale belangstelling voor verzamelingen en nalatenschappen van oude prentbriefkaarten met stad- en dorpsgezichten van Nederland tot circa 1970 in het formaat van circa 140 x 89 mm. Maar ook andere kaarten worden gezocht voor collega-handelaren in binnen- en buitenland.
Voor een gratis en vrijblijvende taxatie kunt u langskomen na afspraak. Ook kunt u de kaarten opsturen. U krijgt dan per e-mail een bod op de kaarten. Gaat u niet akkoord dan stuur ik de kaarten op mijn kosten weer retour.
Eventueel kan ik bij u thuiskomen. Ik ontvang dan graag vooraf een globale omschrijving van de kaarten (met aantal, steden/dorpen, periode, kwaliteit) en de vraagprijs. Na ontvangst van uw bericht neem ik dan contact met u op.

Kan ik korting krijgen?
Ja, bij een aankoop vanaf € 25,- krijgt u 10% korting en vanaf € 100,- zelfs 15% korting.

Waarom zijn de verzendkosten groter dan de porti?
De verzendkosten zijn het totaal van verwerking-, facturering-, verpakking-, porti-, bank-, verzekering- en administratie-kosten. Als kleine zelfstandige zie ik mij genoodzaakt deze kosten door te berekenen.

Hoe kan ik later verder gaan met kijken op de pagina waar ik was?
Wilt u bijvoorbeeld alle kaarten van Amsterdam bekijken en op een later tijdstip verder gaan dan klikt u op 'Favorieten - Aan favorieten toevoegen' (Microsoft Explorer) of 'Bladwijzers - Bladwijzer voor deze pagina maken' (Mozilla Firefox). Bij een volgend bezoek kunt u dan met de opgeslagen 'favoriet' of 'bladwijzer' verder gaan waar u gebleven was.

Waarom is een kaart die ik heb besteld al aan iemand anders verkocht?
Een bestelling wordt verwerkt nádat u uw adresgegevens heeft ingetypt en op de knop "verzenden" klikt. En dus niet op het moment dat u de kaart aan uw bestellijst toevoegt. Het kan dus, met name als er net 'nieuwe' kaarten op de site zijn geplaatst, voorkomen dat iemand anders u net voor was.

Wanneer worden er weer nieuwe kaarten opgenomen?
Circa 4 keer per jaar worden er nieuwe kaarten opgenomen. Het streven is om jaarlijks meer dan 10.000 kaarten toe te voegen, maar wij zijn natuurlijk afhankelijk van wat ons aangeboden wordt. Heeft u zich ingeschreven voor de nieuwsbrief dan ontvangt u automatisch bericht op het moment dat er nieuwe kaarten worden opgenomen.
Tussentijds zijn er wel kleine wijzigingen maar dit betreft meest het herstellen van fouten in de omschrijving van de kaarten en aanpassingen aan het ontwerp van de website.

Enige tijd geleden heb ik een e-mail aan u verzonden waarop ik nog steeds geen antwoord heb gehad, waarom krijg ik geen reactie?
Helaas gaat er soms iets fout. Het kan aan uw spamfilter liggen die niet goed is ingesteld, met name bij Hotmail-gebruikers komt dit nogal eens voor. Aan mij als ik bijvoorbeeld uw mail heb overgeslagen maar ook aan u als u een tikfout heeft gemaakt bij het invoeren van uw email adres.
Heeft u na 2 dagen nog geen antwoord ontvangen probeer het dan nog eens.

Het aankoopbedrag is al enige dagen geleden van mijn bankrekening afgeschreven, tot op heden heb ik nog niets ontvangen?
Overschrijvingen van de ene bank naar een andere bank duren vaak enkele dagen. Wij verzenden ook niet dagelijks kaarten maar slechts 2 à 3 maal per week. Er kan dus tot ongeveer 1 week tijd zitten tussen het moment van afschrijving en de ontvangst van de kaarten.

Heeft u ook kaarten van ...?
Alle kaarten die we hebben staan op de site, als u kaarten gezocht heeft maar niets gevonden hebben we de kaarten niet. Regelmatig worden weer nieuwe kaarten aan de site toegevoegd. Als u zich aanmeldt voor de nieuwsbrief wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gehouden.

Mag ik de afbeeldingen van de kaarten zoals deze op de site staan gebruiken voor ...?
De afbeeldingen van de kaarten met watermerk en in 75dpi op deze site zijn vrij voor gebruik. Wilt u grotere afbeeldingen zonder watermerk dan kunt u die bestellen op www.picturesfrom.nl en daar, na betaling met iDEAL, meteen downloaden.
Het is mogelijk dat op bepaalde afbeeldingen nog rechten van derden of auteursrecht van kracht is. In dat geval kunt u zich niet op onze toestemming tot publicatie beroepen!

Waarom lukt het mij niet u telefonisch te bereiken?
Als kleine zelfstandige zonder personeel kan ik helaas niet altijd aanwezig zijn. Voor dringende vragen kunt u mij (bijna) altijd bereiken op 0654 9876 23.